Piackutatás lépésről-lépésre
Facebook
Twitter
LinkedIn
Olvasási idő: 4 perc

A piackutatás a működő megoldások keresésére szolgál, jellemzően külföldi oldalakon. Célunk az ötletek gyűjtése, hogy segítsék a gyakorlati munkánkat és pontosabb elképzelést adjanak arról, hogyan építhetünk fel egy sikeres online vállalkozást.

Keresünk inspiráló weboldal szerkezeteket, ajánlatokat, marketingmegoldásokat, pozicionálásokat, értékesítő szövegeket és hirdetéseket. Nem azért, hogy lemásoljuk őket, hanem mert ezek segítséget nyújtanak abban, hogy milyen kérdésekre gondoljunk és milyen lehetséges megoldások állnak rendelkezésre.

Amikor böngésszük ezeket a megoldásokat, rengeteg ötlet támadhat bennünk, amelyek időt és kreatív energiát takaríthatnak meg, és lehetővé teszik, hogy kezdőként is jó megoldásokat találjunk.

Minta fájlok

A piackutatás során nem csak böngészünk, hanem egy táblázatot is létrehozunk, amely tartalmazza az általunk mintaként használt oldalakat. Ez a táblázat, vagyis a „mintafájl”, már több mint egy évszázada a marketing szakemberek eszköze.

A piackutatás alatt következtetéseket vonunk le arról, hogy hogyan működik a piac, és mindig szükségünk van olyan mintaoldalakra, amelyeket tanulmányozhatunk, ha elbizonytalanodunk.

A piackutatás során talált oldalak feldolgozása

Nem csupán passzívan nézegetjük az oldalakat, hanem következtetéseket is levonunk belőlük. Ha találunk egy hatékony értékesítő szöveget, megvizsgáljuk, hogy miért került oda (nem véletlenül), és összeállítunk egy listát a piackutatás során talált oldalak fő ajánlatairól is.

Minta fájl feltöltésének példái

Célunk, hogy összegyűjtsük a vállalkozásodhoz kapcsolódó oldalakat, így mindig lesz ötletforrás, ha elakadsz. A szerkesztés megkönnyítése érdekében ajánlott Google Táblázatban elkészíteni (ingyenes, egyszerű és bárhol hozzáférhető).

Aromaterápiás piackutatás a Google Táblázatban

Kezdjük el most!

A piackutatás nem egyetlen, befejezett feladat, hanem folyamatosan visszatérünk rá – legyen szó webdesignról, termékválasztásról, értékesítő szövegírásról vagy hirdetésekről.

Most nem a tökéletesség a cél. Inkább keress 4-5 oldalt, amelyek alapján meghatározhatod, mit szeretnél elérni.

Hozz létre egy Google Táblázatot, ahogy a képen láthatod vagy töltsd le az én általtam készítettet. Ide kattintva letöltheted.

Ne hagyd ki a piackutatást

Az emberek gyakran akadnak el a folyamatban, mert nem fordítanak elegendő figyelmet a piackutatásra.

Ha képes vagy gyors és hatékony válaszokat adni minden kérdésedre, akkor biztonságosan haladhatsz előre. Minden bizonytalanság esetén könnyű lesz döntést hozni. A piackutatással gyorsabban és biztosabban érheted el a céljaidat. Érdemes tehát sok időt és energiát befektetni ebbe.

Hogyan és hol tudok piackutatást végezni?

Rengeteg piackutatási módszer áll rendelkezésre, melyek közül sok talán kézenfekvőnek tűnik, de ezek a leginkább bevált és hatékony módszerek.

  • Google
  • Amazon
  • Instagram
  • Youtube

Piackutatás a Google segítségével

Google segítségével is végezhetsz piackutatást. Mielőtt elkezdenéd, kapcsold ki a reklámblokkolót, mert a hirdetések hasznos információkat tartalmazhatnak!

Írd be a keresőbe a terméked nevét, és jegyezd fel azokat az oldalakat, amelyek szépek, érdekesek, és amelyek példáját szeretnéd követni.

Az Amazon haszna

Az Amazon.com remek forrás a piackutatáshoz, akár e-kereskedelemmel, akár tanácsadással foglalkozol.

Az e-kereskedelem területén rengeteg termékötletet találhatsz.Ráadásul a vásárlói visszajelzések által megértheted, milyen problémákat próbáltak megoldani a vásárlók. Ez később nagyon hasznos lehet az értékesítési szövegírás során.

Instagram és a piackutatás

Az Instagram is kiváló forrás a piackutatáshoz. Rengeteg kisebb, független márkát találhatsz itt, és számos e-kereskedelmi vállalkozás számára ez a fő platform a termékek értékesítésére. Különösen igaz ez, ha vizuálisan vonzó terméked van, vagy ha márkát szeretnél építeni.

A profil neve mellett található kis lefelé mutató nyíl segítségével további, az Instagram által ajánlott profilokat böngészhetsz. Ezáltal gyorsan sok, egy adott témában jól teljesítő közösségi média marketinggel foglalkozó márkát találhatsz.

Youtube és a videóid témaválasztása

Az emberek gyakran ide jönnek információért, kérdéseikre válaszért, vagy hogy tanuljanak valamiről videók segítségével.

Ez nagyon hasznos számunkra, mert betekintést ad abba, milyen témák népszerűek. Csak kezdj el keresni a saját témádban, nézd meg az ajánlott videókat, és hamar kiderül, milyen témáról érdemes videót készítened, vagy melyik YouTube influenszert érdemes megkeresned, hogy készítsen egy videót a termékedről.

További lehetőségek webshopoknak

Intelligynce.com

Az Intelligynce egy olyan szoftver, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy böngésszenek és keressenek a Shopify webáruházakban, legyen szó akár témákról, akár specifikus termékekről.

Ez a szoftver hatékonyabb keresési funkciókkal rendelkezik, mint az Xpareto, mivel képes nem csak az oldal neve alapján, hanem annak tartalma alapján is keresni, továbbá frissebb információkat kínál.

Thieve.co

A Thieve.co egy speciálisan összeállított platform, amely az Aliexpress-ről származó termékeket válogatja össze, különös tekintettel azokra, amelyek a nyugati piacokon vonzóak lehetnek a fogyasztók számára.

Ez az oldal tematikus kategóriákba sorolja a különböző termékeket és lehetőségeket, így könnyen integrálhatók azok a webáruházadba, vagy akár inspirációt is nyújthatnak a későbbi célzott keresésekhez.

Mivel a termékek beszerzési forrásai is ismertek és elérhetők, ezeket nyugodtan hozzáadhatod a saját referenciaanyagaidhoz.

kapcsolatfelvétel

A Szerzőről

Szenvedélye az, hogy rávegye az embereket a technológia megszerettetésére.